Rollercoaster rides

8 september 2015 - Rancho Santa Fe, California, Verenigde Staten

The rollercoaster is making me sick and I want to get off. Tot nu toe is de achtbaan alleen maar op super gave hoogte punten geweest, de afgelopen dagen heb ik echter ook de dalen en saltos van de achtbaan mogen meemaken. Ik zit er nu iets minder dan 2 weken, dus die drop zat er aan te komen. Een soort van de kater komt altijd later toch?

Heimwee, heb ik blijkbaar dus wel last van… krokodillen tranen, watervallen, de hele pacific ocean bij elkaar. Hoe leuk die dingen zijn die ik mee maak, op dit moment nog niet echt iemand waarmee ik ze echt kan delen. Ik zit in me eentje in de achtbaan en dat is best eenzaam af en toe. Het is moeilijk uit te leggen, want ik zit precies waar ik altijd heb willen zitten en doe waar ik zo hard voor gewerkt heb, maar the ride is nog te crazy, en het gaat allemaal precies niet zoals ik het had uitgestippeld,  om er vol van te genieten en de hele rit met mijn handen in de lucht te zitten. Ik denk dat het de veel te veel indrukken zijn, de hitte waar ik nog steeds aan moet wennen (het is hier bloedheet!) en dat niemand nu echt volledig op een level zit, raar he als jullie jullie maar 9046 KM verderop zitten…, I wat ben ik blij als the rollercoaster slows down en , I can breath and enjoy the ride:D

Een half uur voor openingstijd stond ik al braaf in de rij bij social security zodat ik eindelijk alles kon gaan regelen voor mijn paycheck en telefoon nummer etc. de veel te lange rij, die door een guard word bewaakt die me heel erg aan die Mal cop doet denken( nu malcop 2) “isnt this just like the happiest place on earth, its like disneyland here, ya’all just waitin in lines-_-!
Na anderhalf uur wachten zegt de aller aardigste amerikaan die ik tot nu toe heb ontmoet( UHUM) dat ik een document ben vergeten… Excuss me..? Ik laat haar een print out zien met wat ik allemaal mee moest nemen en laat haar keurig die documenten zien. Wel sorry ma’am not my problem, I need this document you are going to need to print it out. Jahooorr!!! Ik terug naar het hotel ( half uur rijden) type de link in en ik hoef letterlijk alleen mijn naam in te toetsen en het document komt tevoorschijn… Terug naar social security, meer dan 2 en half uur moeten wachten!!!!Gelukkig heb ik trishy ofzo onmoet, ook zij droeg roze fluweel, glitters in het haar, op de skin, nep bling in haar oren en roze highlights, en 57... Een uur lang leuk verteld over haar 7 kittens, 6 kinderen, waarvan ze niet wist hoe oud ze waren, alleen dat de eerste 3 foutjes waren tussen haar 18e en en 21e….

nou goed, inmiddels was het 14 uur ( ik stond er s’ochtends om half 9) En weeer was het niet goed, het system denkt dat mijn (roep)voornaam Evelienjohannamaria is, in een breath. Jahooor! Sorry ma’am seems to be a mistake you’ll get your ss- number in 3-4 weeks. Nou ik heb het gehad hoor, eerst sturen jullie me terug en nu doet. Zegt de griet oh, je had niet terug gehoeven hoor! Had ik zo voor je kunnen uitprinten are you F-ing kidding me!!!  Loving the american bureacracie.

Change of plans, again! Geen rekening openen, geen telefoon nummer regelen dus vandaag-_- weer geen salaris, bummer! Dan maar naar de IKEA furniture shoppen en inspiratie opdoen voor ons huisje! Ikea really is a happy place, and so much cheaper than in holland!

De afgelopen dagen waren dus niet zo fabulous en shimmering en ik heb me ook zeker niet zo  Blair waldorf gedragen als de strong indepent woman die ik wil zijn!!! Ze zeggen,  The cure for anything is saltwater sweat, tears and the sea! So of to the sea I went, Solana Beach! IT IS ABSOLUTLY BREATH TAKING ( en dan heb ik het niet alleen over de veel te knappe surferboys die zich daar in hele kuddes bevinden;) !!