Wild in America

5 september 2016 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Het is weer veel te lang geleden, en ik heb weer veeel te veel mee gemaakt.excuses vooraf als dit verhaal een heel boek word....

Ik ben helemaal in mijn eentje gaan roadtrippen 5 dagen lang richting yosemite. Mijn laatste werkdagen bij the Inn zitten er op, ze hebben me overladen met lieve woorden, champagne, taart, vriendschap, succes en complimenten:)  en ik ben net terug van een week vakantie vieren en roadtrippen met J.

Solo Traveling
vorige maand drong het ineens tot mij door dat mijn cali-do list veel langer was dan mijn tijd die ik hier nog zou hebben. de control freak, regel teef die ik ben weer een nieuw lijstje gemaakt met dingen die ik echt heel graag wil zien en wat ik eventueel nog later kan doen... van de 50 dingen waren miscien 5 dingen ' dingen voor later' dan maar goed plannen. Bovenaan de lijst stond een roadtrip naar Yosemite, Sequioa, Lake tahoe.. ik had de hele trip gepland en vrij gevraagd, samen met J zouden we america's finest gaan bekijken. Helaas voor hem moest hij op training in de woestijn en zat ik zonder reis partner... Toen ik geen geschikte kandidaad had gevonden en na veel moed ingesproken te hebben gekregen van Esther & haar vriend  was het plan daar: Ik zou alleen gaan.... Ja jullie lezen het goed Eef ging in haar eentje, helemaal alleen, all by myself, 1400 mijl rijden in 5 dagen en kamperen. jup dat ging ik doen, en ik heb het gedaan. Het was een van de leiptse, mooiste, meest bijzondere en verwarmenede ervaringen die ik ooit heb gedaan.

Vol enthosiasme, goeie moed, nieuwe muziek afspeellisjten en een auto helemaal vol beladen voor de worst circumstances ( ik mocht van J alleen gaan als ik ten alle tijden mijn rape whistle ( met compas & vuur maker) en peperspray om mijn nek zo hebben.  Toch wel een beetje knikkende knieen vertrok ikk om 5 uur s ochtends op mijn big adventure. Dag 1 was seqouia national park. WAUW ZO MOOOI. ik had mijn wandeling naar the top of moro rock onderschat en ipv 20 min ( ik had de verkeerde gepakt) heb ik er 2 uur over gedaan oh well het was het zeker waard wat een view. Langs General Sherman en door alle giant trees  naar de camping. binnen een haf uur stond mijn tent, was het vuur aan, kookte mijn eten en zat ik als een camping godess zo hard te chillen en genieten van mijn alone time naast het kampvuur, met smoores, met mijn boek. voor het uberhaupt 7 uur was lag ik al Knock out in mijn tent.

Dag 2 was de zwaarste & meest vermoeiende dag. Vanaf sequioa doorgereden naar Yosemite valley. daar een paar wandelingen gemaakt. oog in oog gestaan met een hert, later een kudde herten en later terwijl ik het park uit reed een beer tegenkwam. :O zo leip. die dag heb ik meer dan 8 uur gereden aangezien mijn vriendelijke navigatie  7 minuten voor het park bedacht dat de weg dicht was en ik terug moest... een uur terug stuurde hij me weer precies dezelfde kant op.. jahooorrrr!!! terwijl het donker begon te worden reed ik naar de volgende campin ( ja toen scheet ik wil even 7 kleuren en werd ik best wel bang... de weg naar de camping was 5 mijl off-road en het werd steeks donkerder.  In mijn hoofd had ik al een plan van aanpak, 15 min voor het echt donker was. tent opgezet, vuur gemaakt, koken ( nevermind geen honger ik ben bang, het is koud ik eet wel een protein bar lol, ohw ja heeel veel beren hier, ik lig aan de rand... ja ik ben echt best wel heel erg bang) binnen 15 min stond alles en lag ik in de tent met mijn boekje uit te kijken op mijn kampvuurtje.  Toen ik wakker werd, zag ik dat ik aan een supppeeerrr mooi meertje lag, het was net een spiegel, Mooi! kon ik meteen even mijn haar doen en make-up bij werken. GRAPJE!!! 4 dagen niet douschen = 4 dagen geen make-up of haar doen. HaHa

Dag 3 reed ik naar Natuurlijke hotsprings... de dag begon goed... op die enge 5 mijl road rennen gemiddeld 8 knabbels & babbels per bocht over. na dat ik al voor meer dan 20 had uitgewijkd. rende er eentje ineens over terwijl voor mij, naast mij en achter mij  grote autos reden... ik kon nergens heen... ik moest erover heen. ik kon niks. met tranen in mijn ogen, sorrry geen tranen gewoon echt jankend krokodillen tranen, snikkend, ik heb een zielig arm eekhoorntje geraakt :(  ja ik heb een diertje vermoord... ik heb 10 minuten zitten huilen in de auto. ( ik heb wel een ander dier gevoerd want er vloog een giga vogel langs en die heeft het opgegeten.....) anyway de hotsprings.. erg interessante ervaring. Super mooie natuur en heel veel hotsprings.. ook veel oude naakte mense. jup. ik ben maar een stukje verder gaan wandelen, dat ging goed. totdat ik zo hoppa boven een helemaal naakte vieze oude meneer langs liep die lang uit op zijn camping stoel, poedel naakt in volle glorie lag te tannen. Oh hello miss... will you join me? my hot spring is the nicest and clearest around.... just strip and hop in. 3 other girls have joined me allready this morning... JAAA EUUUHH NEEE BEDANKT DOEI hahaha. geeen goed idee. DAAAAAHHAAAG ik hike wel een beetje door. jahoor stukje hoger de Bergen in vond ik mijn ideale hotspring.  Smiddags noord gereden naar Lake Tahoe waar ik gekanoed heb naar Emerald bay. Helderder water kan bijna niet en helaas voor mij, ( ik had nog steeds niet gedouscht) kon iedereen dat dus zien toen ik het water in dook haha. om mij heen een gore muffe viezigheid wolk aan schmutigheid. Kanoen was wel zo ontzettend mooi. super vermoeiend maar echt heeel mooi.

Verder ben ik tijdens mijn solo reis nog naar mono lake gegaan en dan south tufa formations bekeken, een krater half beklommen, het was te heet om hem helemaal te beklimmen en naar Mammoth Mountain geweest,daar heb ik devilspostpile gehiked & rainbow falls. ontzettend mooie onwerkellijke natuur... op een gegeven moment liep ik al een tijdje alleen en kwam ik berenpoep tegen.. echt net uit de beer... verse beren poep midden op het wandel pad.. kennen jullie dat boekje van vroeger nog wij gaan op berenjacht? nou ik moest er even aan denken en ook ik poepte bijna in mijn broek uit angst.. wat moest ik nou, ik had geen enkele kans. Avonturier die ik ben, fluit & peperspray in mijn hand, er lag een grote stok naast me, de wind kwam van voor mij dus laten we hopen dat deze beer ook  voor mij is.. even lichtelijke paniek, toen ik de takken hoorde kraken in de bosjes voor mij en er iets zwarts liep..  vol moed ben ik rustig gaan lopen en thank god was dat zwarte... een mens, een heel groot mens met zwarte kleren aan. Pffieewwww geen 2 minuten later liep er ook een ranger langs ik was weer veilig;;) hij vertelde me wel doodleuk dat het idd verse beren poep was en een paar minuten geleden was de beer gespot. jahooooorrr..

Na een vol geboekt programma aan avontuur, prachtige natuur en bijzondere ervaringen kan ik terug kijken op een onwijs gave eerste solo camping roadtrip. Het was spannend, maar soo rewarding ik zou het zo weer doen! je hoeft met niemand rekening te houden, je kan lekker je eigen plan trekken en je ziet echt zo veel. Ik ben onwijs trots op mezelf dat ik dit gedaan heb... ik voel me stiekem best wel een stoere bikkel. haha!

Last days @ the Inn
Mijn laatste weekend werken was wel een heel bijzonder weekend. Vrijdag werd in naar de excutive office geroepen... oh nee wat heb ik nou weer gedaan;) grapje.. waar alle managers mij stonden op te wachten met Champagne, taart en gezeligheid. Jerome heeft hele lieve dingen gezegd en alle managers hebben me overladen met complimentjes en lieve woorden. Ik kon niet anders dan tranen. WAAARRROMMM NOET IK NOU WEG!!!???? ik wil hier blijven, het is te fijn!!  ik heb een Fantastisch gaaf frame gekregen met lieve qoutes en textsjes van mij managers & collegas. Wat een fantastisch jaar heb ik hier gehad.
Zaterdag was een gigantisch concer Rockin the Ranch met Bo bice & Constatine ( American idol people) kende ze uiteraard niet, ,maar ze zijn bij ons komen lunchen, dineren, onbijten en kletsen en dat was best grappig. het was een goeie dag vol muziek en gezeligheid. op zondag ben ik overladen met knuffels & kussen van mijn collegas en best verdrietig smiddags vertrokken op vakantie met J.

Roadtrippen
Samen Met J door 4 staten gereden, ( hij heeft alles gereden), Gewandeld, gezwommen, geklommen, gekokt, gegeten, gedronken, gefeest, gechilld, geobserveerd, gefascineert, geleefd.
We zijn begonnen in Joshua tree, waar we nadat we onze tent hadden opgezet met wijn, smoores en een kampvuur naar de aller helderste mooiste sterrenlucht ooit hebben gekeken. we konden de hele melkweg zien.  We hebben om 12 uur snachts een nach hike gedaan naar the arch. Zo vet. we zijn wel 5 woestijn muizen tegengekomen dood eng ofcourse en ik wil niet eens weten wat voor andere grote beesten we half gezien hebbenn...

om half 6 'sochtends lag ik klaar wakkeer en ready to see the sunrise. Vol enthosiasme zijn we een giga rots opgeklommen en hebben we de sunrise gezien. door Joshua tree, hikes gedaan en over de San Andreas line uitgekeken door gereden ( een hele lange auto dag:( naar Zion national park utah. in een dag van california, door arizona en nevada naar Utah. vergist in onze slaap plek en moesten last minute nog even een kampeer plek vinden ALLLESSSS was vol. uit pure wahnhoop heb ik iemand aangesproken en omdat ik zo lief was mochten we op de invalide plek staann TG enige plek in heel zion die nog vrij was. we werden daar verwelkomd door bambi die naast onze auto kwam chillen en graazen. daarna voor geen meter geslapen het waaide zo hard, snachts wakker door een gun schot in de verte. Leuk.

Dinsdag ochtend de aller aller zwaarste wandeling ooit. Angels landing  in Zion National Park. Dit punt heet zo omdat het zoooo hoog is, dat vroeger mensen dacten dat alleen engelen er konden landen. Eerst moet je 3 mijl slingerend naar boven ( zie de fotos) dan ben je al helemaaal gebroken. we zijn wel bambi tegengekomen onderweg die kwam ons even success wensen. dan ben je dus boven en  dan denk je YESSS ik ben er .... nou nee dan begint het pas. je ziet een ledge met aan beide kanten afgrond en een kabel in het midden.. nou succes daar ga je dan, nog 1 mijl klimmen op handen & voeten hopen dat je niet uitglijd of iemand anders tegenkomt want dan moet je de kabel loslaten ja ik hheb toen wel even knikkende knieen gehad, en behoorlijk angst zweet.. engste wat ik ooit gedaan heb. eenmaal boven geloof je je ogen niet. fotos en worden kunnen niet omschrijven hoe mooi het daar is.
1 wandeling is natuurlijk niet genoeg dus hop hop door rijden naar de volgende, Kanarra Creek falls. een Hidden waterfall trail waarbij je letterlijk door het water naar de waterval moet lopen. Het is dat we al zo moe waren, maar wauwww ook weer zo mooi ! echt prachtig.

Najavo Bridge, Horshoebend, glen canyon, zwemmen in de Colorado River en antelope canyon. We hebben zoveel mooie natuur gezien! America keeps amazing me!  Jordan was klaar met het (wild) Kamperen en hals overkopen zijn we een dagje eerder naar vegas gereden.

What happens in vegas stays in vegas... voor de bezorgden onder ons NEE we zijn niet dronken een wedding chappel in gestapt, ik moet nog steeeds het land uit haha.

We hebben bij de golden nugget geslapen, en bij Flamingo dat was zooo leuk. Ik ga niet de hele vegas trip door maar zal wel een paar hoogte punten op een rijtje zetten.
The shark tank... een zwembad met een giga sharktank waar een glijbaan door gaat. zooo gaaf
Poolparty met allemaal flamingos ( ALLESS ROZEE:O)
Gratis Hakasan met DJ Tiesto
Veeel eten
Happy hour Belinis in Ceasar's palace
en een beetje blackjack

Het was echt een fantastische week! we hebben zo veel gezien en gedaan en gelukkig zijn we elkaar nog niet helemaal zat haha.

nu ben ik, met pijn in mijn hart alles aan het uitzoeken, opruimen, en inpakken.. nog maar 3 dagen en mama & oma komen en dan is het avontuur alweer voorbij.
Lieve mensen, tot over een maandje! als ik eventjes thuis kom plannen voor mijn volgende adventure! Dikke knuffels

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maartje:
    8 september 2016
    Omg love deze! Heb weer hardop meegelachen! Wat een avonturen maak jij mee! Geniet van je laatste maandje schat!!!