Ice Ice Iceland

15 november 2016 - Vík í Mýrdal, IJsland

Voor deze ene keer dan toch nog maar een Nederlands reisverslag over het meest recente avontuur.

Zusjes Plag go Ijsland. Okay even voor de duidelijkheid, degene die wij hier al over gesproken hebben, wij zijn knetter gek. Echt waar! knettergek in ons hoofd dat wij überhaupt maar een seconde hebben kunnen denken dat wij wel konden kamperen in Ijsland.... ja die kou die hadden we wel aan gekund, maar die regen, windstoten en storm; nee echt waar we waren levend weg geregend, bevroren en weg gewaaid. Dat was nooit goed gegaan. Gelukkig hebben onze wijze ouders toch af en toe nog best goede ideeën en zijn we ( ja dit gaat met heel veel moeite ;) achteraf echt zooo blij dat we hostels & guesthouses hebben kunnen regelen. Nu leven we nog  om dit avontuur na te vertellen.

Okay first things first:
We gingen naar Ijsland omdat we hoorden dat het een ongelofelijk mooi land was waar je naast het bewonderen van de prachtige ruige natuur ook heerlijk kan chillen in natuurlijke hotsprings, de mooiste ijsgrotten ter wereld in kan en natuurlijk ook het bijzondere Noorderlicht kan spotten.
Nu geloven we best wel in sprookjes,  draken & elfjes enzo... maar die marketing weten de Ijslanders wel heel goed te brengen... Volgens mij bestaat dat noorderlicht niet...de ijs grot was helemaal volgelopen met water waardoor wij 450+ km te veel hebben omgereden naar niemands land om vervolgens te horen dat we die bijzondere icecaves niet in konden en die leuke natuurlijke warmte bronnen zijn toch een beter idee voor in de zomer... als er geen windstoten van 82980238km per uur zijn, je meer dan 10 meter vooruit kan kijken en het meer dan 5 minuten niet stort regent.

Zo, verder hebben we onwijs genoten. Ijsland is ongelofelijk in alle opzichten. Sabine trouwens ook. Ongelofelijk positief ingesteld; lopen we helemaaaal doorweekt, te bibberen en alles is @*#$@ maar het enige wat zij kan roepen is: HET IS ZOOOO LEUK. Haha nee hoor grapje ik heb daar best wel bewondering voor.

We hebben super veel watervallen gezien, beklommen en vanachter mogen bekijken. We hebben flink wat kilometers gewandeld, op mos gesprongen als kabouters, de enige zonnestrallen van het weekend mogen bewonderen tijdens de zonsopgang op een magisch en niet realistisch mooie plek, Ijslandse paarden geknuffeld, ijslandse delicatessen gegeten uit ellende, gerelaxed en gehunt naar het noorderlicht in de secret & blue lagoon. We hebben kilometers gereden, Geysirs gezien, gejoeld en geschreewd bij het kratermeer alsof we the only ones in the world waren, gechilld in onze nieuwe Ijslands Puffin pjamas, bij de 2 tectonische platen gechilld en genoten van het mooie weer en uitzicht ;). We hebben onwijs veel gelachen, maar boven alles heeeel erg genoten dat we dit als zusjes samen hebben mogen doen en dit avontuur met z’n tweeën hebben kunnen mee maken..

Ik heb voorlopig genoeg regen gezien en de volgende bestemming zal ook zeker een land worden waar het altijd mooi weer is ha-ha

De after movie staat bijna online op "mijn website" en op mijn youtube kanaal. Hieronder vindt je de links daarvoor. De fotos staan ook bijna op de site

Dikke knuffels!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Veerle:
    16 november 2016
    Leuk meiden! Fijn dat je zo'n gezellige optimist bij je had om alle weer en wind te doorstaan!