Magical Moments & slowing down to Californian speed

17 september 2015 - La Jolla Bay, Verenigde Staten

Toedeloee lieve freunden!

Im doing Goooodd!!

Ik ben een paar honderd dollar lichter en heel veel levenslessen en meubels rijker. Ga nooit in je eentje naar Ikea meubels kopen.. klus team San Fran Waar waren jullie om me te helpen! Ik weet niet hoe het me gelukt is en geloof het nog steeds niet maar ik heb een hele inboedel in mijn kleine Toyota corolla weten te proppen( zie fotos) gelukkig heb ik met mijn lieve glimlach een paar boys me laten helpen (stiekem dan he, want ik heb het helemaal zelf gedaan ). Gister avond zelf aan de klus en alles in elkaar gezet whoop whoop, alleen mijn bed nog (dat project bewaar ik voor later ha-ha) het begint steeds meer als een huisje te voelen.

Na regen komt weer zonnen schijn of na een heat wave komt altijd weer regen in SoCali? Het voelde bijna alsof ik in NL was, alleen kunnen de Californians niet rijden met regen, op de snelweg iedereen 30 MPH te hard en het begint te miezeren iedereeen op de rem, op zijn schildpad, toen kon ik er even voorbij vroem vroem. Zodra het stopte werd ik weer ingehaald-_-. Ze hebben hier du seen carpool lane, om te stimuleren dat je samen naar werk reist, dan mag je dus op de 6e baan rijden met zen tween en rij je zo langs de traffic, dit had ik helaas pas veeel te laat door ik dacht al wat rij ik soepel snel. Thank god! Op tijd er van af want een paar miles verder stonden de cops te controleren haha!

Maandag zijn we met de meiden van front office uitgenodigd voor een concierge night at Santa Luz, een italiaans restaurantje dorpje verderop. Het was echt super gezellig en prima “gratis” gegeten. Begin buddies te krijgen:D jeeej freunden! Amerikan humour is hillarisch, nee dat is niet waar! Ze zijn echt niet grappig maar deze chikies wel! Ga volgende week adventuren met een van mn collegas, haar groot ouders komen oorspronkelijk uit duitsland.

Ik heb 2 fantashische dagen vrij gehad dinsdag en woensdag. Dinsdag wilde ik allemaal dingetjes doen die ik graag met Opa had willen doen, helaas zat het weer niet echt mee dus plannen een beetje gewijzigd, Ik heb mijn bed inelkaar gezet! Heeleemaal zelf, na  bloed zweet en heel veel tranen en uren werk is het gelukt! Opa would be proud!  Ik ben zeehondjes gaan kijken bij La Jolla cave. Het was echt magisch er liggen duizenden zeehonden op het strand en je kan er gewoon tussen lopen en met ze chillen! Ik heb echt genoten. Het is zo gek in Nederland deed ik eigenlijk nooit wat in mn eentje, en hier kan ik echt genieten van alleen op pad gaan ( Ja I know ik heb niet echt een andere keus, maar het bevalt me prima) ik heb mn stoute schoenen aan getrokken en ben de rotsen naar beneden geklomen waar een afgelegen strandje was en een dikke sealion, Barry zat te chillen! En I made my first  ‘ SEALFIE”!! een stomme man ging me nadoen en ging te dicht bij, dat vond Barry niet zo chill en ging meppen en achter hem aan hobbelen, ik deed het bijna in mn broek van het lachen! Hahaha Karma is a bitch ya’all.

Shoppen in San Diego word gedaan in de huge mall in esconido, 3 verdiepingen en wel 45x zo groot als de Ikea in Utrecht. Ik wist niet waar ik moest beginnen. Heb als een soort van verloren kippetje rond gedwareld. Wel even gepitstopped by Forever21, (Oprecht groter dan de Bijenkorf in Amsterdam) en jaaaa I finally found a store waar ik met mijn nederlandse debit card kan betalen!! Wiehooee I love it.

Aan het einde van de mijlen lange Oceanside pier is Ruby’s en extreem amerikaans, echt zo als je het voorstelt vanuit de films restaurantje. Maar zon mooie locatie. Je zit buiten letterlijk boven het water, voor 15 dollar een gigantische salade met garnalen en 3 unsweetend icetea! Ennn zoo bizar cool ik nam n hapje van mn salade zie ik in mn rechter ooghoek een baby zeehondje spelen in het water, het was zooo gaaaf! Ik kreeg helemaal kippenvel, iedereen was zo met elkaar bezig en ik keek ommeheen en wilde zeggen loooook a babyseal en dit moment met iemand delen, naaah one more magical moment die ik zelf heb beleefd:D

Na 3 uur in mijn bikini over het strand gewandeld en mn ogen te hebben uitgeken! Trust me na 3 uur heb je het snik heet en wil je echt heeeeel erg graag de zee in! So off I went, living life on the edge ik heb mn tas onder mn handdoek gelegd en ben gewoon gegaan haha! Overaal lopen knappen mariniers mannen dus ik denk dat het wel veilig was? I guess, i dont know... My first dip in the north pacific ocean was  fantastisc! Het water is zoo chill warm en de golven zijn gigantisch ik heb in mn eentje als een klein kind en de golven gesprongen, gespetterd en gedoken haha! Mermaid time!! Nog even bruin gebakken en aan mn californian caramel glow tan gewerkt. Helaas was mijn witte bikini aan het einde vd dag niet meer wit-_- Lessons learned, witte bikinis zijn voor aan het zwembad niet om aan te doen naar het strand als je gaat spelen als een klein kind.

Esther Arrived! Jeeh nu heb ik een partner in crime! Gister avond naar de ikea geweest weer veel dollars lichter maar heel veel huisbenodigheden rijker. We gaan vanavond een het strand dineren en ik ben dit weekend weeer vrij jeeeehhhh I love it!!! Thank godd:D we gaan op avontuur en vooral heel hard chillen op het strand, zo blij dat ik nu iemand heb waarmee ik de hollandse tourist kan uithangen!

Wat een gigantisch lang verhaal van mij, seurry! Ik maak gewoon te veel mee! Ik heb Opa zijn dag goed doorgebracht met dingen die ik graag met opa had willen doen! Ik weet zeker dat hij het ook magisch had gevonden! Ik heb een vlinder op mijn schouder laten tattoeren, Opa kijkt altijd mee over mijn schouder. Het deed gigantisch veel pijn, maar het is prachtig geworden. ( zie fotos) best spend money ik mag alleen even niet in de zon met mn rug. Oke niet helemaal waar, ik heb het niet gedaan. Ik wilde wel maar nog maar even goed overnadenken! Opa kijkt hoedan ook altijd over mijn schouder mee!

Er is nu een gigantische Fashion show in Rancho Santa Fee op onze front lawn, het is hier een gigantisch fashion walahala<3 <3 <3, heel hip happening fashionable San diego en Orange county bevind zich momenteel voor mijn neus. de Real housewives of Orange County zouden er zomaar ook tussen kunnen lopen. Dit is het event of the year hier in Rancho Santa Fe, vanuit mijn office kan ik stieken mee pieken naar de backdoor of the event haha.  Jammer dat ik er zelf niet bij kan zijn, maar ik mag toch een beetje mee spiekenJ luving it.

Ik voel me steeds meer op mijn plek, de rollercoaster begint gelukkig iets langzamer te gaan en ik begin meer te genieten:D Ik ben blij dat ik eindelijk wat time off heb om te settelen en te wennenJ  California is amazing and I love San Diego!!

Hasta Luego and Take Care!

Dikke Cali kus