Into the wild

5 juli 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

3 dagen, 19.35 uren in de auto, +/- 1100 Mijl--> 1770 KM, 6 afspeellijsten, 13 pitstops, 7 tank sessies,14 bucket list items en 4 ribben minder...

The road trip die boven aan de lijst stond was echt fantastisch. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor hoe mooi en onwerkelijk alles was wat we gezien hebben. ik zal jullie even een korte samen vatting geven

Vol goeie moed zijn we op zaterdag ochtend om 5 uur vertrokken. De auto vol met survival/ campeer spullen. In malibu hebben we onbeten, In Santa Barbara hebben we macaroons gegeten en onszelf laten opmaken bij Sephora #minimakeover #contouring, Gelunchd in Pismo Beach, Eliphant seals gekeken bij san Piedras ( THANK YOU Astrid Prins voor de tip!) en toen om 4 uur het aller spannendste van allemaal een kampeer plek zoeken...

Je hebt camping, Glamping, Survivalen, Back country camping, Car camping, RV camping en dan heb je kamperen a la Co & Eef style... eigenlijk een beetje van alles hier boven.... er waren geen campings meer beschikbaar dus wij hebben vooraf opgezocht waar je gratis wild mocht kamperen in het gebied. er waren 3 off road roads... met onze wijsheid hebben we gekozen om een plekje te zoeken langs de minst stijle, minst gevaarlijke road aangezien we met een toyota waren van een paar jaren terug...  Laten we het er maar op houden dat ondanks die besslissing wij een engel op onze schouder hebben gehad, dat wij echt van geluk mogen spreken dat ik dit verhaal nu zo kan vertellen.

Na de enevernede schok hebben wij gelukkig een easy plekje gevonden en als 2 babies Appelmoes uit een zakje gegeten om moed te krijgen voor het opzetten van de tent. Binnen 20 minuten was ons kamp gebouwd, bikini aan ( het was snik heet) en hadden we weer helemaal zin in avontuur.

Dora the explorers zijn gaan wandelen naar boven en kwamen een stukje hemel tegen. ja we found paradise. Ondanks onze vermoeidheid keken we elkaar aan en dachten we we zijn gek als we niet ons kamp naar boven verplaatsen,ik heb nog noooit zon mooi uitzicht gezien. nog geen half uur later, zaten wij daar dan als twee super troste blije kiddos bij de coolste plek evahh om te kamperen. IK moet er wel even bij vertellen dat ik even weg ben gestuurd van "ons kamp" omdat Cosette wel nog even alles grondig wilde besprayen met anti-bug spray and anti mosquito spray.. jaaa er kon geen insect bij ons in de buurt komen...
Trots Trots Trots. Als Pro's gekookt in de wildernes op onze propane tank: Rijst, groente, tomaten saus en appelmoes. voor dat we uberhaupt door hadden dat we aan het eten waren was het al weer op... Blijkbaar krijg je van spanning toch meer honger dan je denkt.  Gelukkig voor de bezorgden onder ons zaten een paar 10 tallen meter van ons een ander groepje jongeren. daar hebben we even mee gesocialized.

We hebben onder de aller mooiste sterren lucht die ik ooit heb gezien, zo helder dat het niet echt leek, marshmellows gebraden bij de propane tank ( vuur was uiteraard verboden ivm bosbranden etc) ik heb op de allerbeste wc ooit geplast... wild plassen ging iets lastiger dan ik me kan herinneren als kind;) hahah! maar gelachen hebben we zeker. we gingen liggen op onze matjes, na dat Co uiteraard nog even alles nog een keer had gesprayed en voor we het wisten lagen we allebei knockout. Ik heb geen woorden voor hoe gaaf mooi en bijzonder deze ervaring was. Thank you ZIS en HTH wel seriously voor de camping basics hahah

Super excited de tent uit om wakker te worden met het mooie uitzicht.. helaas al dicht bij de bay area and yesss there was fog... so much fog we couldnt even see the tree in de verte. jut & juul hebben rustig aan alles ingepakt, opgeruimd en achtergelaten and of we ging to the next pitstop. Ondanks de mists was de route echt prachtig!! We hebben echt alles gezien, bergen, Woestijn, Savannah, Red woods, Boomen groter dan bergen, De kust, Zee, bergen echt alles... zo veel impressies dat het ook niet raar is dat ik nu zo moe ben dat ik bijna typend in slaap val. We hebben de ochtend doorgebracht een paar 100 mijl noordelijker in het Monterey Aqaurium, helaas door de bizare drukte was het minder dan ik me had voorgesteld maar des al niet te min erg mooi om een keer mee te maken en te zien.

Next stop the Golden Gate Bridge: HET WAS IJSKOUD!!! de winde waaide zo hard dat we niet eens een foto konden maken met de selfie stick;) hahah we hebben de brug over gerend even gekeken hoe het in godsnaam mogelijk is dat mensen ontsnappen uit alcatraz en zijn vervolgens bij fishermans wharf rond gaan wandelen. we reden san fran door en zagen al die giga stijle straten en kregen allebei toch even een lichtelijk gevoel van paniek... dit gaat de auto nooit aankunnen... zekere van het onzekeren hebben wij een paar blokken omgereden naar ons hotel iets zuidelijker in Santa Clara. We hadden geeeen idee wat we geboekt hadden en waren ingesteld op een motel 6. Blijkt een prima 4*hotel, dikke suite. fijn dat we beiden niks hebben meegekregen van de mooie kamer en als babys hebben gesnurkt.

4th of July grotendeels in de auto doorgebracht. Mooie pitstops bij hidden gems... Super patriotic in usa leggings. gelukkig heeft eigenlijk de hele reis alles mee gezeten qua fille. wel moesten we door de woestijn bergen rijden, please turn of AC to prevent over heating of vehicle... nou dat was dus even HEEET!! gelukkig heeft de bak het overleefd en met een slakken tempo maaar all good. HElemaal gebroken waren we eind vd middag weer terug in Oceanside. 4th of july hebben we 's avonds gevierd bij de Del Mar fairgrounds, in een skiliftje over CALI gevlogen, vuurwerk gekeken omringd door 2-93409230482-4-2424 andere mensen en heel veel gegeten.

Het was een onwijs eneverend gave mooie chille leipe trip vol bucket list momenten.. ik kan er flink wat van afstrepen

Road trip to San fran Highway 101 & 1 past Big Sur Check
Malibu Check
Santa Barbara Check
Camp in the Wildernes Check
Do the impossible Check
Wild plassen looking at the Pacific ocean covered by a perfect star light night in the middle of nowhere Check
Monterey Aqaurium Check
Run the Golden gate Bridge Check
Fisherman's wharf Check
Be spontaneus Check
Watch fourth of July fireworks Check
Ski-stoeltjes lift over california Check
Be too patriatoic Check
Live the american dream Check

Ik ga zeker veel vaker kamperen en op avontuur nu, er is nog zo veel moois te zien en doen... ik heb ineens nog maar 3 maanden wat gaat de tijd toch veel te snel. Dikke knuffels & heeeel erg veel liefs! ik zal de fotos/ videos zsm uploaden