Life is an adventure

8 augustus 2016 - Big Bear Lake, California, Verenigde Staten

Lieve Freunden & Family!!!

Its been a while...

Ik reed van de week in de auto langs de kust naar huis, alle ramen open ( want als je geen cabrio hebt, dan moet je maar doen alsof toch?) lekekre beatjes op de achtergrond, zonnetje erbij, ik heb de hele weg lopen glimlachen omdat het hier zo fijn is tot ik door had dat er een traantje op mijn wang rolde, want hoe kan ik ooit nou afscheid gaan nemen van zo een fijne plek. Ik ben hier zo gelukkig en het leven is hier zo makkelijk, mooi, avontuurlijk, ik kan hier helemaal mezelf zijn en alles wat ik leuk vind om te doen, zien is bijna om de hoek. Ik wil hier echt niet weg en ook al staan er weer mooie andere avonturen op me te wachten zou ik me god niet weten wat.Luxe problemen natuurlijk

Nog maar 6 weken en het avontuur hier is voorbij:( de tijd vliegt ineens. Ik probeer er alles uit te halen, zo veel mogelijk te zien en doen en genieten. Ik heb de afgelopen weken eigenlijk elk weekend een ander avontuur gehad. what a life.

Met Mijn adventurer in crime ( cosette)  naar Big Lake, het Ski gebied waar iedereen in SD heen gaat in de winter. De klim naar boven  werd de auto bijna fataal het was namelijk 105F en dan steep echt steep omhoog. We hebben gekampeerd, gecanoed,  wakker gemaakt door konijntjes & eekhoorntjes die om onze tent heen huppelden. Helaas is Co nu weer weg en door naar Grenada:(

Vorige week op avontuur naar de Salton sea, it would be fun they said. Vroeger was dit de besteming voor hip & happening LA. Nu is het zouter dan de dode zee, stikt het van de dode rotende vissen, ruik je vanaf kilometers afstand alll het sulfaat in het water en wil je eigenlijk niet eens in de buurt komen... we hebben 's ochtends onbeten met appeltaart in de bergen in Julian, toen naar Salton Sea vanuit door naar Salvation mountain een hippe berg midden in de woenstijn nowhere land, waar het 125F was... heel lachen om te zien wel maar snik heet. Vervolgens zijn we gaan afkoelen, ja hoor grapje!!! in een natural hotspring daar.. schijnt vorige maand nog iemand vermoord te zijn daar dus.. omg.
We zijn daarna doorgereden naar imperial dunes, zooooo bizar alleen maar zand... echt alleeen maar zand alsof je in de Sahara staat zoals je ziet in films. Echt heel indrukkwekend om te zien.. Vervolgens zijn we langs de mexian border ( ja GIGA hekken echt kilometers lang, precies zoals ja ook in films je ziet... hoe ze de grens over steken) heel indrukwekkend bijna scary. De dag afgesloten met een duik in de pacific, gosh I love California. je hebt hier echt allles om de hoek.

We hebben bezoek gehad van een vriendin van Esther, Cat die in haar eentje zo'n beetje heel amerika door reist en fotografeerd. State site nomad, voor de geintresseerde neem een kijkje op haar Blog echt heel gaaf wat ze allemaal doet en meemaakt. http://statesidenomad.com/

Gister ben ik aan mijn fear for fish overwinnen missie begonnen.. Swimming with Leopard sharks. Na een bizar zware kano tocht naar de caves van La Jolla zijn we gaan snorkelen... jup na mijn trauma in de dominikaanse toen ik 10 was, heb ik me er toch maar aan gewaagd. dood eng, rete spannend maar uiteindelijk toch best vet. Zeehondjes op 15 meter afstand, Oranje vissen, Lobsters, Krabben en andere leipe vissen.
oen we terug kwamen waren we nog niet klaar we wilden persee met de leopard sharks gaan zwemmen dus off we went,we wisten waar we heen moesten through the waves into the deep, around the second cliff into shallow waters by the seagrasss, nou okay doen. Aangezien mijn companion dit bijna dagelijks doet voor zijn werk was het voor hem een eitje.. na ongeveer 30 minuten hevig zwemmen en snorkelen begon mijn batterij al bijna op te raken en nog geen haai gezien -_-. toen we een half uur later pas in de buurt van die plek kwamen begon de paniek, ik werd zee ziek, hyperventilleren door die stomme snorkel, nul energie, de golven gooide me alle kanten op en ik raakte compleet in paniek, no way dit ik ooit dit pokke stuk terug kon zwemmen zonder te verdrinken... ( achteraf, terugkijkend viel het natuurlijk best mee maar op dat moment kon ik het allemaal even niet meer aan)  tijdens de swim back zijn we een paar haaien tegengekomen die vlug weg zwomen, een guitar head ( zie film) en eindelijk bijna bij land ben ik nog even vast komen te zitten in zeewier & zeegras. ja echt, lach maar... strompelende ben ik los gekomen en kruipend het water uit. man man man wat was ik er klaar mee... OVERAL was zeewier echt OVERAL. wat een avontuur... wel mogen we nog een keer terug komen als de zon schijnt om echt met de haaien te zwemmen.

Woensdag vertrek ik op mijn volgende avontuur! Ik kan niet wachten om jullie all about it te vertellen als ik terug ben!!

Nog maar 2 weken werken, dan begint het einde, er staat nog een reis op de planning, verhuizen, regelen, banen zoeken en Oma & Mama komen 2 weken genieten met mij in Dana point. kan niet wachten om elke dag op het strand te bakken.

I hope all is well in NL!! dikke knuffels, liefs en sunshine from Cali <3