Hello from the otherside, Where to start..

5 april 2016 - Julian, California, Verenigde Staten

HALLLOOOOOOOO Ik leeef nog!!!

Exucesses voor mijn complete A-wall radio stilte. Het is nogal durk, gekkehuis en chaotisch geweest de afgelopen weken. Het is veeel te lang geleden en weet niet zo goed waar ik moet beginnen, wat ik kan vertellen en wat niet.  Het begin van 2016 was zooo fijn, goed en veeel te mooi om waar te zijn. Ik was er al bang voor maar helaas komen er na zulke fantastischie pieken weer dalen en andersom. Maart was een groot gigantisch fiasco we gaan het er niet eens over hebben, de een na de andere tegenvaller.

Ondertussen heb ik nog maar een paar dagen in Housekeeping... Wat een ramp was dat, ik ben blij als het voorbij is. Dit is zeker de zwaarste afdeleing geweest omdat het zo ontzettend uit mijn comfortzone ligt, de cultuur & generatie verschillen, vroege werk tijden ( 6-_- daar zijn)  en de oneenigheid met mijn manager. Heb er heel veeel van geleerd dont get me wrong. Heel veel managment en supervising mogen oefenen maar so not the department for me. gelukkig Volgende week kan ik mijn roze haken en mooie jurkjes weer aan in Sales & Marketing & Events:) jippie cant wait.

Vanaf nu alleen maar mooie dingen. Vandaag even een beetje holland opgezocht bij de flowerfields met Esther. Zoals altijd hebben we weer flink kunnen lachen en was het fijn weer wat tijd te hebben om samen dingen te ondernemen. Maart hebben we amper samen vrij gehad en was zo druk voor ons allebei dat we compleet langs elkaar heen hebben geleefd.

Een vriendinnetje van de basisschool uit Zwitserland woont een half jaar in LA, Cosette. We hebben elkaar voor het laatst gezien toen we 12 waren. Als je dan zo dicht bij elkaar zit aan de andere kant vd wereld moet je wel afspreken. Alsof er geen dag voorbij was gegaan. Zo gek hoe wegen dan weer kruizen.We gaan dit weekend Roadtrippen met zn tweeen naar San Fransisco langs de kust. tentje en slaapzakken mee ( JAAA OMG WE GAAN KAMPEREN! )

Esther en ik zijn trouwens wel nog cultuur gaan snuiven in Balboa Park, down town. We zijn naar the musuem of Art gegaan. Het leukste was zelf een portret tekenen en een diertje maken van een soort ijzer/ scoobiedoo touwetjes. kunst is hier niet zoals in NL, beetje jammer.

Verder heb ik nog een belachelijk moeilijke hike gedaan, absoluut de zwaarste van allemaal. the three sister falls hike. na 2 uur rijden door echt the middel of nowhere eindelijk op besteming. Ik heb voor het eerst in jaren weer wild geplast oooppppssss het was een kwestie van leven of dood haha! 3e boom links.. oh nee enige boom die er was;). gelukkig had ik mn personal guard mee en ben ik niet gebeten door een slang of ander eng beest.

na een flinke dalling over een uitgedroogde zandvlakte met los oppervlak waar je aan touwen naar beneden glijd kom je bij het eerste stroompje water. nog geen 11 uur en al 25+ graden. Zwembaden bij elkaar aan het zweten No shame ben ik head first in het inimini beekje gegaan haha. Helaas ben ik ook mijn geluksarmbandje ( Tiffany & Co) die ik van mijn lieve vrienden heb gehad op mn 21 diner kwijt geraakt:( met tranen in mn ogen, niet eruit want ik moest me stoer voor doen door gewandeld... no way dat we hem nog konden vinden... plus een extra anderhalf uur berg op berg af...anyway Jaaaa wie gaat er nou met zn sieraden om lopen. JA IK!!! omdat ik in mn hoofd heb gehaald dat als ik ze niet om heb er iets gebeurd.. alsof ze me beschermen... en jahoor ik was m kwijt en een na andere ongeluk daarover later meer..

Dan ben je al gebroken moet je de hele waterval nog oplopen( ik zal wat fotos plaatsen zodat jullie een beter beeld hebben ( ik heb ook wat mooie videos/ filmpjes gemaakt maar ben er nog niet over uit hoe ik die hier kan plaatsen) eenmaal boven bij de waterval ben ik vol echt vol uitgegleden. het is nu een halve week geleden en mn kont is nog steeds blauw en dik:( je moest een klein beetje door de waterval oversteken en omdat ik zon kluns ben was ik naturlijk al veel eerder er doorheen gelopen waardoor mijn schoenen nat waren, Ik gleed dus vol uit en zag mezelf al helemaal naar beneden glijden & stuiteren toen ik vol op mn stuitje viel, gelukkig werd ik van achter opgevangen. er waren genoeg mensen die een helikopter voor me wilde bellen maar ik wilde het gewoon even lekker hollands 'uitlopen'

nog geen 2 minuten later zitten we bij het water, ik wil even afkoelen met mijn voeten in het water en ik glijd natuurlijk weeer uit en val met al mijn kleren in het water hop hop hop. Gelukkig staat alles op film en kunnen jullie mooi mee lachen. MAMA & PAPA hoezo ben ik zon ongelofelijke kluns!!??? wat is er toch mis gegaan? hahah!

Inmiddels 1 uur, SNIK HEET!!! sowieso +30 graden, water bijna op ( We hadden 2L per persoon mee) All het eten op.... Eef in de wilderness begint... de daling ging soepel toen kwam de clmb omhoog. Ik weet niet wat me overkwam, hyperventileren, sterren zien, benen trillen, zwart voor de ogen ik heb geen idee hoe ik naar boven ben gepushd het ging maar net goed allemaal. ( Waar was mn bescherm armbandje nou:( Pet op gekregen, Rugzakken geruild, schildpadden tempo en heel veelll motivatie. gelukkig waren er touwen en ben ik het laatste stuk zomaar gewoon naar boven gedragen haha! jeeeej lucky mee! Komen we aan het eind van het pad erachter dat we per ongeluk een heel stuk door poison ivy hebben gelopen-_-.. jahooorrr hebben wij weer, pas na 12-72 later merk je daar iets van. het was even spannend maar op een paar kleine bultjes en lichte uistlag ( geen idee of het daar echt door komt) niks aan de hand.. Alles ok.

Denk je dat het avontuur voorbij is en je rustig kan bijkomen rijd er een typische amerikaanse camper langs die denkt dat ie de bocht kan halen langs. Rijd dwars tegen een andere auto aan.. duwt hem net niet van de rand af... en rijd vervolgens door... geen nummer achter gelaten or whatsoever.. gelukkig is er technology en hebben wij + 8 andere oog getuigen het op camera staan voor de arme auto.

Als ik niet ongeloofelijke wagen ziek was geworden was ik als een blok in slaap gevallen... oh nee we gingen appeltaart & rabarber taart eten in Julian, toen nog een hip restaurantje in Vista met de aller lekkerste lamsburgers... Lamsvlees alsof het van Texel af kwam.

Toen weer dagen in Housekeeping die nog erger zijn dan 16 uur achter elkaar hoogseizoen strand werk op Oceans. ( DAT DEED IK TENMINSTEN MET PASSIE)

Dit waren wel een beetje de hoogte punten van de afgelopen maand. ik zal proberen ondanks de drukte weer wat vakker te schrijven en de blog weer op te pakken.  Ik heb nog maar een paar maanden om van de US te genieten voor ik weer terug moet naar Nederland. WAT MOET IK DAAAR IN HEMELSNAAM GAAN DOEN!!?? Mijn lijst is nog zo lang wat ik hier allemaal wil gaan doen.

Ohhwww en KATE GAAT TROUWEN!!!!! Ze is verloooffdd jipppieee en ik mag haar bruidsmeisje zijn jeeeejjjj

ENnnn ik heb weeeeer dolfijnen gezien!!! toen we naar de pier gingen zwommen ze weer voorbij:) im telling you, Im a mermaid, shhtt

Miss jullie toch wel een beetje hoor ( stiekem)

Dikke knuffels en tot snel!!

1. Cosette:
    10 mei 2016
    Yayy mijn debuut in je blog. Super leuk om dit allemaal te lezen Eef!