Haring happen onder de californische zon

25 april 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Lieve allemaal!!

Het is 7 graden bij jullie??? sneeeuw op koningsdag??? how kan dat now?

Wij hebben gister al wat dansjes en hollandse bieries op de koning gedaan. Met de bende van ellende naar Santa monica vertrokken  voor Kings day LA. We waren helemaal excited voor de foute hollandse meezingers, de frikandellen en alle lekkere nederlandse kaaskop boys....het was een iets ander soort feestje.

Het eerste wat we deden toen we aan kwamen op locatie was een broodje krokket & patatje special eten, ondanks de veel te slappe friet smaakten het naar thuis. Wat kan ongezond toch lekker zijn. Er waren leuke standjes met reclame.. op zijn hollands is dit gratis? jahoor neem maar mee.. stelletje bietsers zijn we eigenlijk ook haha. alles kleurde Oranje alsof we in Amsterdam of Utrecht rond liepen.  KLM was er ook, we hebben alle drie mee gedaan voor een Free ticket naar nl!! duimen jullie met ons mee???? Hele leuke foto walls en foto booths... eindelijk Van Gogh in het echt gezien... geen zorgen mensen hij is helemaal niet overledden, hij chillt hem gewoon onder de californian sun met al zijn zonnebloemen.

Na een echt heineken biertje ( helaas wel op zn amerikaans getapt zonder schuim-_-) even de toerist uitgehangen op de santa monica pier. Wat een gekken huis was dat... zooo veeeel mensen en waarvoor dan... een groot gekkenhuis. we waren er al snel klaar mee en hadden zin in Harring, dus terug naar KingsdayLA

Op zn hollands hebben Co en ik harring gehapt en jahooor je raad het al we worden weeer beroemd! onze prachtige haring hap fotos ens fimpjes worden gebruikt als reclame material op North sea herring website. Vanochtend kregen we nog een mailtje dat we ook op de reclame posters komen te staan en hun Facebook Herring girls worden. en of we niet mee willen doen aan een cuilinair nederlands foto shoot jahooor kom maar door met dat gratis nederlands eten!! Hij smaakte super vers en als bedankje kregen we er gewoon nog een... Gotttaa love those herrings. #harringmeisjes #modellenmetfrikandellen

Bij the world market hebben we heel veel drop etc ingeslagen en na nog een dansje en een heineken ( dit keer wel hollands getapt op verzoek) zijn we LA stijl in bikinitopje & korte broek de boulevard af geparadeerd richting venice beach..

Muscle beach waren we al gauw en het kind kwam naar buiten ( zie de filmpjes & fotos) er staan daar allemaal toestellen etc op het strand zoals je in de films ziet. Helaas is iedereen daar 10000% gespierd met 0% vet en ook nog eens caramel bruin... die doen de hele dag niks anders doen daar traininen en bakken.
Vol goede moed gingen we  aan de ringen hangen, helaas ben ik een ongeloofelijke loser met nul arm kracht meer... hoezo kon ik dit vroeger met gym wel altijd heel goed en nu niet meer??? de zee hebben we ook maar even getest ik moet toch wel elk strand waar ik kom het water even in als zeemeermin;)

Ondertussen was het al eind middag en we moesten toch nog wel even poffertjes en een frikandel halen bij onze hollandse friends. Een Frikandel van $6 is al insane maar hee we kwamen daarvoor dus we doen het maar.. toen er nog een halve dollar tax bij op werd gerekend en de frikandel eruit zag als een verbrande drol ( SORRY!) had ik er geen zin meer in... laat maar zitten dat is toch wel echt een beetje te gek hoor, toen was het feest gauw voorbij en tijd om naar huis te gaan. Als brutale hollanders hebben wij wel mooi oranje tulpen mee gekegen voor thuis die nu heel mooi in de woonkamer staan te bloeien alsof we thuis zijn.

De terugreis weet ik niks meer van ik ben midden in een verhaal in slaap gevallen en werd wakker toen Esther ons all bijna thuis had gereden.

Het was echt super leuk om onder hollanders te zijn, omringd in oranje, Hollands eten en hard lachen met Esther en Cosette maar het was echt heeel jammer dat er geen hollandse muziek was, dat het de sfeer zoveel beter gedaan, maar hee wij nederlanders hebben ook altijd wat te klagen;) met alle liefde help ik ze volgend jaar met de organisatie... greencard? grapje!!! Leuk weekend gehad, cheers to Willem!

Ik wens jullie allemaal heeeeel erg veel plezier op woensdag met de kou...

Dikke knuffels

1. Vivian:
    27 april 2016
    Hoihoi Evelien,
    Wat super leuk dat ze Koningsdag daar ook vieren! Gelukkig valt bij ons het weer nog wel mee. Het is wel wat koud, maar de lucht is blauw (op een paar wolken na). Straks optocht door het dorp, met versierde fietsen/skelters achter de fanfare aan :-) Het komt hier vast goed met Koningsdag!
    Groetjes,
    Vivian