Torrey pines, buddys maken en eindelijk een social security card

28 oktober 2015 - Escondido, California, Verenigde Staten

Hallotjes lieve luitjes!

Ik was dit weekend in mijn eentje vrij, ik heb mezelf zaterdag opgesloten in huis om eindelijk mijn plan van aanpak te verbeteren en in te leveren ( I know… all veel te laat en ik mag hier eigenlijk nog niet eens zijn, oepsie!) na 9 uur zwoegen en zweten eindelijk af en hij is verzonden, duimen jullie met me mee dat hij nu please word goedgekeurd.... om 5 voor 6 het huis uit geraced om op tijd te zijn bij een magic place om de zonsondergang te zien, precies net niet op tijd maar des al niet te min was het fijn om even het huis uit te zijn. ’s Avonds met Esther en een vriend van haar, Kevin wat drankjes gedaan bij een super leuk barretje in Encinitas, lessons learned; volg nooit blindelings Esther als je naar huis rijd want dan mis je gegarandeerd de afslag naar de snelweg.... good laughs.

Ik heb heel lang getwijfeld wat ik met mijn zondag wilde doen maar aangezien ik die dag ervoor nog geen halve kilometer aan stappen had gezet ben ik maar op avontuur gegaan. Torrey pines, een super mooi nature reserve hier in San Diego en een echte touristen trek pleisters, dus lieve bezorgden, geen zorgen er waren hier genoeg mensen in de buurt tijdens deze hike... ik heb oprecht ALLEE wandelingen gedaan het was te mooi!
Een van de trails moet je een gigantisch stijle trap naar benden lopen om bij een waanzinnig uitzicht punt te komen.. het was het sowieso waard! Ik ben best stoer zoals jullie weten en ik kan uiteraard alles aan....  maar deze keer liep ik tussen wat bosjes en hoorde ik echt een slang, ER ZAT EEN SLANG NAAST ME IN DE BOSJES TE RATTELEN, oke je moet dus heel Kalm blijven... ik ben dus zeker niet kalm gebleven, keihard gaan gilllen en als een gek gaan rond springen en weg gesprint alsof mijn leven er van af hing! I am okay, niks gebeurd alles goed, er waren genoeg mensen in de buurt maar het was zeker wel eventjes spannend... Na uren rond te hebben gelopen en me ogen uitgekeken te hebben, het is echt zooooo mooi, de laatste trail genomen richting het strand... Deze was ook enorm stijl en smal... ik gleed uit over een stukje los zand maar kon me gelukkig opvangen aan de touw railing( die gaat daar langs voor de veiligheid, zo stijl is het ) na een kreet een gil en keihard mezelf hebben uitgelachen raakte ik aan de praat met het meisje dat voor me liep, we hebben samen nog anderhalf uur doorgewandeld en in de tidepools gespeeld. Dat zijn kleine zeeplasjes in rotsen met krabben annemonen, mosselen en andere gekke beesten.  Was super leuk en we gaan volgende week weer ergens wandelen of kanoen ofzo, woohooee I found myself a hiking buddy:D

Maandag was Ellen in town, de recruiter die me heeft geholpen aan deze stage plek. Ze heeft ons uit eten genomen en het was super leuk!  We hebben het uiteraard over werk gehad; hoe het gaat, hoe ik het doe wat kan er anders gedaan worden  in de toekomst etc en wat de future plans are. Het was fijn dat zij er was om even wat duidelijkheid te creeeren en te horen wat het hotel eigenlijk van me vind. geen zorgen ik kom voorlopig nog niet naar huis.. ;)

Ik heb dinsdag ochtend mijn aller eerste early morning shift gehad, om kwart voor 5 ging de wekker. HOE DOEN MENSEN DAT DAGELIJKS TOCH !!!! ik heb me geloof ik slapend klaar gemaakt en ben al slapend naar werk gereden, ging overegins wel geheel zonder traffic en dus super duper snel. Eenmaal op werk heb ik mogen genieten van de zonsopgang vanaf het hotel WAUW! Zo mooi... en blijkbaar als je goed kijkt kan je jupiter en venus zien vanaf dit punt ’s ochtends how cool is that! Geef mij maar meer van die ochtend diensten.. nee hoor grapje! Het is veel te vroeg en echt pittig. Na werk( je hebt dan dus wel nog een hele middag/avond) heb ik Kevin en Esther gemeet in Downtown San Diego. We zijn naar de sunsetcliffs gereden, ook WAUW zo super gaaf ( ik zal spoedig de fotos uploaden) jammer dat het wederom bewolkt was ( in Cali schijnt dus niet elke dag de zon, en het begint hier ook echt koud te worden ’s avonds & ’s ochtends... 20 graden?) Heel erg mooi en leuk om te zien! Het gaat super goed met onze Cali Do-list! We hebben sinds kort ook kunst op de muur.. een gigantische kaart van California, Esther is Oranje, Ik ben Roze ( duh) en samen zijn we groen, plakken we die kleur stickers op alles wat we al gedaan/ gezien hebben. Best wel leuk al zeg ik het zelf... gelukkig hebben we de tijd want California is gigantic!!!

Na de sunset clifs hebben we super leuk gegeten bij de de bierbrouwery. Zo super leuk plekje! Het deed me heel erg denken aan de sfeer by de kippenboerderij in switzerland maar dan zonder de kippen en de petting zoo haha! Ik heb de langste verroeiendste auto rit gehad we waren om 9 uur al thuis, ik ben op bed gaan liggen en werd vanochtend wakker.. zo moe was ik dus haha! Nog steeds hoor, ik val half in slaap hier op werk. Gelukkig begin ik morgen pas om kwart voor 3, dus kan ik lekker uitslapen en nog wat doen met mijn ochtend.

Lets see what else is new,
-Esther heeft haar nieuwe auto opgehaald, hij is ook de Bomb!
-We gaan binnekort ergens campen.. ja in de wilderness.. nee ik neem mijn roze koffer absoluut niet mee.. nee Ik neem geen tienduizend rokjes mee.. ja! Ik kan dit avontuur sowieso aan... he ik weet hoe ik vurr moet maken, een tent en een brug moet bouwen thanks to outdoor en ik kan sowieso ook vis vangen als het echt .. en nee ik ga ook geen makeup en stijltang mee nemenen... ja ik doe voorzichtig en ja tegen die tijd deel ik alle details.
-Kevin, een vriend van Esther houd van zeilen, wij mogen binnekort mee(A) jippie!!
-Het gaat beter met me! Deze week was goed, minder tranen ( geen) en dingen iets beter op een rijtje
-volgende week komt mama all
-BONUS!!  Hoe kan ik dit nou vergeten! IK HEB EINDELIJK MIJN SOCIAL SECURITY CARD ONTVANGEN!!!!!!! Het heeft veeeeel te lang geduurd, maar ik ben nu eindelijk na 2 maanden Legal Legal aan het werk en een legal allien of the United states of Amerika. Whoooop Whooop

Next thing on the list is getting my California driver’s license...

Toedeloetjes!

1. Tineke Berghuis:
    1 november 2015
    Hey Evelien,
    Met veel plezier lees ik je verhalen. Ik heb het idee dat je je draai wat gevonden heb in de States. Gelukkig maar. Wat een heerlijk weertje daar, wij zitten hier al bijna een week in de mist, in noord Nederland. Astrid heeft het ook de zin om te wonen in Groningen. Is in het weekend nog regelmatig in Gieten om dan aan het werk te gaan in het Hof van Saksen. Lennart bevalt het ook goed op de opleiding Werktuigbouw in Groningen.
    Evelien, een dikke knuffel uit Gieten van ons allen, en veel plezier straks als je moeder op bezoek komt.
    Groet, Tineke.
  2. Evelien:
    1 november 2015
    Heey Tineke!

Wat een leuke en lieve reactie:) was fijn om te horen dat Astrid het naar haar zin heeft in Groningen en dat ze het nog leuk heeft bij hof van saxen. Wat fijn dat Lennart het ook goed naar zijn zin heeft op de opleiding!

Dankje wel, ik kan kan niet wachten tot ze er is donderdag!!! Heel veel liefs en Dikke knuffels aan jullie allemaal:)

Take care