Groovy Disco Dollies & Allibabi in de Woestijn

12 januari 2016 - Julian, California, Verenigde Staten

Vele bedrijven organizeren voor hun perosneel partijtjes om te laten zien hoe veel ze hun personeel waarderen... by the Inn organiseren ze een gigantisch feest waar eidereen een avond compleet uit zijn dak gaat, ontzettend gek doet, bijzonder personeel word herkennd, super veeel lekker eten ( en drank) en iedereen belachelijke prijzen kan winnen. Esther & Ik gingen allebei niet met lege handen naar huis, Met een gloed nieuwe tablet in de hand heb ik tot in de late uurtjes op de 70's dansvloer gedanst en met mn booty geshaked haha grapje, Jullie weten allemaal heus wel dat ik helemaal niett zo van dansen hou en me zelf niet graag voorschut zet maar na een paar drankjes en iedereen om me heen die al als een idiot stond te sjanzen heb ik me moed verzameld en ook maar mee gedaan...

Iedereen in groovy disco kleren, Glitters, pruiken, wijde broeken, hippie brillen, licht gevende stoelen en do you remember the 21sst night of September uit de boombox, alsof we even terug in tijd waren, nou ja bijna want er was wel een mega moderne photobooth haha.  Het was een fantastisch feest, een personeel feest die wij niet gauw zullen vergeten!!

Ik heb een 3 daags lang weekend, hier na nog maar 2 dagen at the frontdesk, weer weekend en dan off to the next department HR& accounting ik heb er super veel zin in en kan niet wachten om zoveel mogelijk te leren!!

Dus 3 dagen weekend... Adventure bring it on. Gister ochtend richtning de woestijn, langs de zee, door het bos, over gigantische bergen.. waar je 55miles per hour mag? WTF!! no way, haarspeld bochtend hoor je op zijn schildpads te benaderen, na heeeel veel geslinger, mooie natuur en al bijna een uur super nodig naar de wc te moeten kwamen we eindelijk aan in the middle of nowhere, in the dessert. Anza-Borrega natiional park. er staat ongeveer een huisje, het visitor centre en dat is het ook wel.

Allibaba en zijn crew ready for avontuur, liters water bij de hand, toch nog even naar de wc.. een buiten wc jaaa!!! een stenen schutting om de wc heen, geen dak... bucket list check,naar de wc terwijl je letterlijk buiten zit.. wat een grap.  na geen kwartier wandelen was het al te heet... alle extra truien en laagjes uit, eerste fles water al op, hitteee... na nog geen 30 minuten botsen we tegen een kudde willde woestijn schaapen op! maar echt heeel erg veel! na wat foto's gelach en gemekker waren we klaar om door te lopen.. jammer dat de schaapjes het daar niet mee eens waren en massal het pad blokkeerde. Zo'n schaap is behoorlijk intimideerend van dicht bij, gigantische horens en die kan je maar beter lekker laten, wij vol tegen onze principes in even van het pad uitgeweken, we lopen er wel om heen. Jammer dat er om het pad heen allemaal tekenen van andere gigtntische enge gevaarlijke dieren waren, gaten van rattleslangen enzo.... dus bad idea we lopen wel terug naar het pad en wachten tot ze weg zijn. Gelukkiiggg waren ze al van het pad af maar hielden ze ons alsnog strak in de gaten...

op een gegeven moment begint de hitte aan te slaan, krijg je dorst en begin je dus een soort van te hallicuneren.. is dat echt een beekje water in de verte of verbeeeld ik me dat... NEEE het is echt wattterrr wooehooee, wat een mazzel dat we nu gingen door de regen gewoon een stromende beek waar we over een boomstam heen moesten lopen. Mooi foto moment, ik op die stronk zitten Splinter in mn kont -_- en wat voor splinter!! Nou nadat we die operativief hebben verwijderd ( grapje) door naar het einde, de hallicunaties worden steeds erger zien we daar nou palmbomen.. huh nog meer water? jaaaa gewoon in the middle of nowhere, out of the blue, midden in de woestijn aan de rand van de bergen allenaam palmbomen en en water, zooo magisch!!! ik heb nog nooit zo iets bijzonders gezien... als je tussen de bomen en water doorloopt lijkt het net of je in centerparks staat... nu snap ik waar het vandaan komt haha! Nee hoor het was echt heel indrukkwekend en bijzonder mooi ( zie de fotos)

de terug weg ging een stuk sneller, 3 mijl is lang zat in de woestijn... de lucht is er anders heel droog waardoor ademen moeilijker gaat en je echt veeeeel sneller moe bent. 2 uur in de woestijn was top!! gelukkig hadden we wel meer dan genoeg water mee en was de temperatuur primmaa... hop hop hop op naar het volgende, Applepie in Julian. een oud dorpje in de bergen met allemaal mijnen van vroeger. nu bakken ze daar de hele dag alleen maar appeltaart voor honderden toeristen maar vroeger... Helaas was de sneeuw net allemaal gesmolten:( in de verte op de andere bergen lag wel een dikke laag sneeuw maar Julian niet meer.. het was er wel -1 graden dus het had sowieos gekund.

helaas kan ik berg slinger weggetjes niet meer zo goed aan als vroeger en was de weg terug behoorlijk pittig.. gelukkiggg ging het allemaal goed en waren we voor we het wisten ( na 2 uur-_-) terug aan zeee, om de dag af te sluiten met een uitgebreid dinner... we zatten allebei al half te slapen aan tafel. toen je als klein kind moe was en toch moest eten van je oduers en je per ongeluk in slaap viel op je bord? zo ongeveer ging dat dus gister avond haha!  we hebben in een dag, bos, bergen, zee, platte land, woestijn en een oase gezien allemaal in SoCali, what a place to live!