Cruisen in een rode Chevrolet Camaro!!!! I love Carbios in Cali!!!

11 oktober 2015 - Carlsbad, California, Verenigde Staten

Kennen jullie die scene in de film life of PI dat hij midden op zee zit en er ineens duizenden vliegende vissen om he m heen springen, zwemmen, vliegen?
Tot nu toe heb ik mijn bizarre angst voor vissen en andere gekke beesten die onder water leven redelijk goed onder controle gehad  tot ik laatst in Carlsbad beach de zee in ging, waar de golven oprecht 18230101x zo groot waren als ik en je echt je zeemeerminnen staart aan moet om niet te verdrinken en er eeen gigantische echt gigantische vis uit de golf sprong en er overheen vloog. Oke het waren er geen duizenden zoals in life of Pi, maar deze blub was huge. Zoals jullie wel kunnen begrijpen stond ik voor ik het door had alweer op het strand… sinds dien ben ik de oceaan niet meer in geweest… er zwemmen hier niet alleen maar mooie schattige zeehondjes en dolfijnen..

Ik ben tot een erg onruststellende ontdekking gekomen…. Dat de amerikanen redelijke lui zijn waren we al achter, ik heb me aan een van deze luien daden overgegeven en ben naar een drive through ATM gegaan. ZE ZIJN GEK!! Ik kan me niet herinneren of ik het al eerder had gezegd maar er hangt een plaatje dat er audio aanwezig is voor de blinde mensen … HOE DAN !!! Gigantische probleem… als die mensen wel blind kunnen rijden naar de ATM maar niet kunnen pinnen, gekke mensen.

In california schijn je super mooi te kunnen wandelen en zijn er mooie verborgen meertjes waar je kan zwemmen en afkoelen ( het is hier weer eens 35 graden + ) Met die instelling, vol goede moed naar Lake Calavera gereden. Na een hele zoek tocht door en million dollar woon wijk, eindelijk verscholen achter de villas het meer gevonden in een diep dal. Gelukkig mag je in amerika overaal op de straat parkeren en was ik al snel ready voor mijn avontuur. Met mijn (roze, duh) rugzak op, factor 30+ zonnebrand en liters water aan mijn wandeling begonnen. Hoe dichter bij het meer, hoe spannender het werd. Beware, ratle snakes and wild coyotes… OMFG schijterd die ik ben, om me heen geen mens te bekennen, overal planten, cactussen natuur en alemaal geluiden die echt als rattles klonken.. jup I was surrounded by wild animals ( niet een (wakkere) gezien natuurlijk, maar ik voelde hun aanwezigheid sowieso ) Evelien op avontuur in de wildereness, Zoop in Afrika is er niks bij. Na kilometers wandelen, nog geen stap dichter bij het meer, wel halverwege een oeroude, slapende uitgestorven vulcaan. The view was obviously breathtaking en elke glitterende zweet druppel absoluut waard. Ga niet op het heetst van de dag wandelen in cali want ook al zeggen ze dat er genoeg schaduw is tussen de wilderness, die is er niet! Het is een grote groene hete woestijn en ook al drink je 3 liter water en heb je een prachtige UV zonnebril op,  het is niet te doen!!! Na een uur wandelen, kwam ik er achter dat het meer helemaal niet toegankelijk is.. het is een natuur reservaat met water opslag voor in droughts... daaar ging me zwemplanL helaas niet wat ik had bedacht maar des al niet te min een bijzondere ervaring rijker.Accidentally hike a sleeping volcano, alll by myself, in +90 degrees ( Fahrenheit) with wild animals lurking to attack.. jup Check! Bucketlist, been there done that.

Esther heft een fantastische upgrade gehad op haar Rental car, ze rijd gewoon even een maandje rond in een Chevrolet Camaro… voor de gene die niet weten  hoe fantastisch ( en onbereikbaar duur ) deze auto is, zie de fotos. Uiteraard moesten deze new fresh california girls even op pad met deze diamond… OH MY GOSH. Ik wil er oook een, je voelt je echt een superstar en niet alleen omdat iedereen kijkt wat doen die chickies in een rode cabrio die ze sowieso niet kunnen betalen. Ik heb met mijn handen in de lucht lopen gillen en krijsen van excitement als een klein kindje! California met een carbio is = perfection

Na een te chille dinner met truffel fries en gintonic mijn eerste american frozen yoghurt gehad… wat een beleving zeg. Je kan kiezen uit tientallen smaken, dan zijn er nog eens honderden toppings.. van pindakaas, gummybears, kitkat, aardbeien en granola tot bubbletea bubbless.., Dan vragen ze zich af waarom de meerderheid van de bevolking overgewicht heeft. Ik zou het niet weten.

Nog even tussen door.. het is hier dood normaal als je een baby micro piglet, die je porky noemt gewoon mee neemt naar een restaurant. Kan hier gewoon allemaal. EN IN HET ECHT ZIJN ZE NOG LEUKER!!!!! Ik wil er eeen… Mijn eerste huisdiertje word een rozemini pig:D:D:D

Met een goed gevulde buik waren we nog niet klaar om naar huis te gaan, de rode diamond moest overigens gewoon uitgelaten worden hoor… vol enthosiasm langs de haven getoured en langs het strand. Ready to go home… oke we moeten op de snelweg om naar huis te rijden, oke next exit OH MY GOD WAAROM staan hier allemaal mannen met geweer… waarom zijn er allemaal beveiligings poortjes, neee hoezo nog meer mannen met geweer…. Aahhhh omg entrance van camp pendelton…. Shit zooi we kunnen niet omdraaien, aaahhh nooo paniek. Nee hoor geen paniek wel spanning. Sorry sir we need to go to the freeway  we are completely wrong here. Ja en hoe wrong en out of place. Domme Hollanders in een veeeeeeel te mooie bak die we nooooit zouden kunnen betalen bij de ingang van het grooste Leger basis van Amerika… Meest beveiligde terrein van de State alleen the whitehouse is beter beveiligd..( geloof ik) Gelukkig was de army meneer erg vriendellijk en hield hij Esthers rijbewijs alleen maar even hostage… na een detour naar de sukkeltjes die verkeerd rijden en niet lezen dat dit een restriced area is afdeling., waar we van een andere soldier met ook een gigantisch pistool haar rijbewijs terug kregen. Pistolen zijn echt echt en behoorlijk intimiderend. Soldier boy was erg attent en heeft deze ma’ams de correcte weg naar huis gewezen. Weer een voor in de boeken. Accidentally drive over to a strictly prohibited part of the US, camp Pendleton and get completely overwelmehed by the amount of security, guns, and soldier boys:D Check.

Deze Dag was ultimate hapiness. Rond cruisen langs het strand, overal palmbomen, (knappe surferboys) dak open, lekker weer, natuur, me-time,  avontuur, truffel fries, gin tonic en interessante belevenissen voor mijn avonturen verhalen boek die steeds voller begint te raken <3

whoever said Sundays was solely for brunch, netflix in bed and doing nothing has no idea what they are talking about…