Ik zit hier heeel aaallleeen kerstfeeest te vieren

25 december 2015 - Rancho Santa Fe, California, Verenigde Staten

De drought in San Diego is over... Ik heb alle meren, beekjes, reservatten, oceanen bijgevuld met tranen...okay dat is een beetje overdreven

Kerstavond hebben wij op dinsdag al gevierd, we hebben een surfboard gekocht en gingen vervolgens op zoek naar een wetsuit. Helaas waren die duurder dan ons hele maand salaris dus dat feest was al gauw voorbij, we zijn naar Coast plaza mall gevlucht, de allergrootste mall van soCali. Geen goed plan. Het was niet leuk. ZOOOOOOOOO druk. Wel heel erg mooi versierd uiteraard, een cabrio vol Tiffany <3, een kerstdorp, de kerstman, versierde palmbomen je weet het wel. vervolgens moest ik weer een pokke end terug rijden in de stromende regen. het heeft hier bijna 24H aan een stuk door gehooosd echt zoals het in nederland ook zou regenen. 's avonds kadootjes gedaan, champagne gedronken, gekaasfondued, domme fotos gemaakt en polar express & miracle on 34th street gekeken.

Woensdag wilde ik wat gaan doen met mijn leven maar helaas heb ik het top punt van triestheid beleefd, ik heb de hele dag in mijn pjama op bed gelegen, films kijken af en toe een traantje gelaten en toen het weer avond was heb ik in bed uit de fles champagne gedronken, bonbons gegeten en heel hard meegezongen ( en gejankt) op ik zit hier heeel alleeen kerstfeest te vieren #nojudgements

Donderdag, Kerst avond bij jullie, hebben Esther en ik voor werk te uitgebreid gebruncht bij ons favorite restaurantje. Werk was prima maar heeel erg slow, tijd ging erg langzaam. Toen we thuis kwamen was het bij jullie inmiddels als kerstochtend en mochten we de laatste kadootjes openmaken... Dankjewel Santaclaussss<3 wij zijn ontzettend blij met onze warme pantoffels.. het gaat hier vannacht vriezen, dus warme voeten waren welkom.

Vandaag kerstavond voor jullie was het zwaarst bij mij. Ik vond het ontzettend leuk om er toch een soort van een beetje erbij te zijn en om op de famillie foto te staan en om even met iedereen te zwaaien, ( ik verstond mischien 0.05% van wat de fam allemaal zeiden maar het was erg leuk om even met jullie te zwaaien en lachen:D) Kerst is toch wel mijn favoriete feest in het jaar, en family, gezeligheid en warmte vind ik toch wel heeeel erg belangerijk in mijn leven. Ondanks het attempt om mij er bij te betrekken voelde ik me vandaag ontzettend eenzaam en leeg. Want ook al leef ik nu mijn droom en ben ik precies waar ik wil zijn in mijn leven op dit moment, en is het een verdomd goede plek  is het heel erg lastig als de mensen waarvan je het meest houd niet in de buurt zijn om je geluk met je te delen, helemaal tijdens de feestdagen. Ik misste jullie vandaag ontzettend erg, en had het onwijs fijn gevonden als ik even een lotterij had gewonnen om jullie te verassen en erbij te zijn ( Dus volgend jaar... maakt me niet uit waar ik zit... iedereen begin met sparen, zullen we het in het buitenland vieren...???... bij mij mischien:(... )  Terwijl jullie lekker aan de limoncello, port, wijn. Spanish koffie ( Want heeee Eugenie, wat is een famillie fissa zonder spanish coffee? ) of wat voor drankje dan ook zaten, heb ik in de auto opweg naar werk nog even flink lopen janken... maar toen ik langs de zee reed tussen de palmbomen werden de tranen vanzelf weer een glimlach.. De avond op werk begon goed en iedereen was very merry & bright zoals ze dat hier zeggen.

Ik moest net wel weer een traantje laten op werk, gasten zijn  *&@*(&*(@&#.... Maar echt high demanding *&%*@#&^@#  maar ik heb gelukkig heeel veel lieve collegas die even extra vaak op me kwamen checken vandaag:) zo zie je maar vreemdelingen worden collegas, vrienden en sommige zelfs een beetje family. Ik heb heel veel christmas knuffes gehad:)

Ik wens iedereen nog fijne dagen al kan ik echt niet wachten tot het voorbij is en alles weer normaal is.... Lieve groetjes, dikke knuffels en tot op skype liebe freunden & family

1. Vivian:
    26 december 2015
    Lieve Evelien, natuurlijk hebben we jou ook vreselijk gemist hier! Wel heel leuk dat je er met Skype toch een beetje bij kon zijn. Geniet van je avontuur daar! Groetjes Vivian